- Om Hexes
- Selskapets besøksadresse er Hovsveien 8 i Askim.
- Selskapets postadresse er Smerkerudveien 40 1852 Mysen.
Organisasjonsnr. 985914044
- Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til [email protected] med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.
- Bestilling
- Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
- Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected]
- Levering
- Våre normale leveransetider er 2-7 dager. NB! Helg bestillinger sendes førstkommende mandag.
- Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: [email protected]
- Priser
- Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.
- Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. gal informasjon.
5. Bytte
- Kontakt oss via vårt E-mail. [email protected] og be om returseddel og send varen tilbake i posten. Du kan erstatte produktet med et annet, eller i tilfelle erstatningen skyldes en funksjonsfeil, vil den bli byttet ut med et nytt produkt som så sendes til deg igjen.
6. Angrerett/Retur
- Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
- Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
- Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
- Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer som spesiell desing/tilpasset, vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Hvis produktet ikke svarte til dine forventninger, kan du returnere og få pengene tilbake. Kontakt oss innen 14 dager etter mottak av produktet og informer oss om at du ønsker å returnere det. Send den deretter tilbake til oss på følgende adresse: Hexes Smerkerudveien 40. 1852 Mysen
7. Reklamasjon/Refusjon/Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
- Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
- Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
- Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Vårt mål er å håndtere returen innen 7 virkedager etter at den er mottatt på vårt lager. Beløpet vil bli refundert til deg innen 30 dager etter at returen er behandlet.
7. Link under til Lov om forbrukerkjøp
Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) - Kapittel 4. Tingens egenskaper, mangler mv. - Lovdata